Puerto Princesa - Underground river - Reisverslag uit Puerto Princesa City, Filipijnen van Elyse Gonzales - WaarBenJij.nu Puerto Princesa - Underground river - Reisverslag uit Puerto Princesa City, Filipijnen van Elyse Gonzales - WaarBenJij.nu

Puerto Princesa - Underground river

Door: Elyse

Blijf op de hoogte en volg Elyse

15 Januari 2017 | Filipijnen, Puerto Princesa City

Hoiii :-)

Zoals ik al zei is het vandaag weer een vroege morgen, de wekker ging om 6.30 uur en ons vervoer richting the underground river stond klaar om 7.30 uur. Vandaag zaten we niet met z'n vieren in de taxi maar met mensen from all over the world... US, UK, Philipines en wij uit Nederland.

Onze eerste pitstop was al na ongeveer 45 minuten te hebben gereden. Het was een plek met mooi uitzicht over het regenwoud en je kon je geld besteden aan souveniers, wat wij natuurlijk deden... toeristen haha.
Vervolgens ging de reis verder naar onze volgende pitstop, een mooie plek waar je met verschillende zipplines naar beneden kan zuilen of met een fiets op zoveel meter hoogte over een gespannen ijzerenkoort 200 meter heen en weer kan fietsen, dit laatste hebben wij gedaan. Aan het begin een beetje eng maar naarmate je verder fietst is het een hele toffe ervaring.

We hebben ons hier een uur vermaakt maar nu willen we toch echt verder richting the underground river. Na 15 minuten komen we aan bij de bay van Puerto Princesa unerground river. Maar voor we er met en bootje naar toe gebracht worden genieten we eerst van een lunch, iets waar we echt aan toe waren.

Nu gaan we dan echt!! Het bootje brengt ons naar een soort van verlaten Robinsoneiland en moeten we een stukje door t regenwoud naar het volgende bootje wat op ons ligt te wachten. Met een headset stappen we in en varen we richting de ingang van de underground river.... wat gaaaaaaaf!

Het moest zo stil mogelijk blijven in de grot en er mag niets aangeraakt worden, maar wat is het mooi dat zoiets bestaat...
Ik heb wat foto's gemaakt maar het lijkt totaal niet op het echt als je daar in bootje doorheen vaart
Echt een aanrader om te zien.

Na een bootvaart van ongeveer 35 minuten keren we weer terug naar het verlaten Robinsoneiland om terug gebracht te worden naar de bay. Het regent keihard en we zijn blij als we in de auto zitten en richting het hotel gaan. We beginnen nogal trek te krijgen en vragen de driver of hij ons kan afzetten in het centrum van Puerto Princesa en eten daar een maaltijd in een landelijke fastfood keten.... Jollibee en onze toetjes halen we bij Chowking. Voldaan keren we terug naar ons hotel en plof ik na dit verslag lekker in bedje neer.

Morgen weer een vroege ochtend want dan reizen we verder naar El Nido.

Lots of Love xxx

• 16 Januari 2017 - 22:34

Jaim:

Hoiiii vakantiegangersss
    Jeetje.. k vind het op de foto al mooi er uit zien!
    wel jammer van de regen! Maar hoop dat t vandaag mee valt.
    Veel plezier met wat jullie vandaag gaan doen!
    kusss

• 16 Januari 2017 - 23:29

Vera:

Ik ben heel benieuwd naar de foto's. Kan ze nu niet echt goed zien. Ze blijven klein op mijn telefoon. Zal wel nog iets moeten doen om ze groter te krijgen ha ha. Aan je reactie moet het een geweldige ervaring zijn daar in die grotten. Geniet en veel plezier en veel liefs mam