El Nido tour A - Reisverslag uit El Nido, Filipijnen van Elyse Gonzales - WaarBenJij.nu El Nido tour A - Reisverslag uit El Nido, Filipijnen van Elyse Gonzales - WaarBenJij.nu

El Nido tour A

Door: Elyse

Blijf op de hoogte en volg Elyse

17 Januari 2017 | Filipijnen, El Nido

Heey!!

Het is vandaag dinsdag en we gaan een dagje varen. We gaan van eiland naar eiland hoppen en daar mooie natuur bewonderen. Om 7.30 uur gaat de wekker en om 8.30 uur zitten wel in de tricycle opweg naar de boot die ons meeneemt naar verschillende eilandjes, maar eerst even een ontbijtje scoren.

We lopen een stukje over de zandbanken om bij de boot te komen en maken tussendoor wat mooie foto's van de prachtige omgeving van El Nido.
Eenmaal op de boot varen we richting t eerste eiland waar the small lagoon is. Hier gaan we met een kayak naar binnen en het is zo adembenemend mooi. Het water is zo helder en de rotsen die begroeid zijn met planten en bomen, echt onwerkelijk.

Het wordt al drukker dus tijd om weg te gaan richting t volgende eiland. Op dit eiland heb je een secret lagoon maar om hier te komen moeten we over wat koraalbanken heen. Dit gaat helaas niet zoals verwacht en met een kleine schram kom ik t water uit....ook John heeft wat lichte schrammen doordat ik hem vasthield. Dit zal de pret niet drukken en we gaan verder opweg naar the secret lagoon. In de rotswand is een kleine doorgang waar we doorheen gaan en komen dan terecht in the secret lagoon. Het is onbeschrijfelijk dat zoiets bestaat, geen woorden voor!

Nu we weer terug zijn op de boot gaan we naar een rustig plekje op t water om te lunchen. Er wordt geBBQ'd aan boord en de tafel wordt voor ons gedekt. Op tafel staat verse vis, garnalen, inktvis, kip en groentes. Als toetje krijgen we vers fruit. Na deze heerlijke maaltijd gaan we verder. De zee wordt iets onrustiger en de golven daardoor hoger dus zonnebrillen op tegen de zoute zee druppels en we houden ons goed vast aan de boot zodat we niet alle kanten op gaan.

Onze volgende stop is the big lagoon. Hier vare we met de boot doorheen, dit is echt het allermooiste wat we ooit gezien hebben. Het water de rotsen en al het groen. Gewoon wauwie!!!
Wat uiteraard ook betekend dat er foto's gemaakt moeten worden. Veel mooie plaatjes worden er geschoten en Brian heeft DE foto die hij heel graag wilde haha happy Brian.

We zijn nu onderweg naar t laatste eiland waar we kunnen relaxen op t strand. Als we aan t varen zijn zien we ineens een grote schildpad zeker 1 meter lang!! Hij duikt snel weg als hij de boot ziet aankomen. Weer zo'n wauw moment.

Eenmaal op t strand aangekomen relaxen we een beetje en maken nog wat mooie foto's van de omgeving. Het is tijd om terug te gaan. Wat een super dag was dit zoveel mooie gezien, echt een aanrader! Haha zoals zoveel plekjes hier.

Nu eerst even naar t hotel opfrissen en daarna een hapje eten. Op de eerste dag hadden wel al een leuk tentje gezien met falafel hapjes enzo dus we hier heen om wat te eten. Zeker een hippe tent en hoog op de lijst van TripAdvisor, dit moet goed zijn! Happiness heet t restaurant. En inderdaad we hebben lekker gegeten, falafel met humus en groente.

Het is nog vroeg en we lopen nog wat door t centrum. We ontdekken een gezellig tentje, Sava, aan t strand met leuke muziek en gaan naar binnen voor een drankje. Het is nu echt donker en we gaan richting het hotel. Onderweg worden we verleid om een massage te nemen dus dat doen we ook even 1 uurtje relaxen. Nu kunnen we heerlijk slapen en de volgende dag goed beginnen. Morgen slapen we een beetje uit en dan gaan we met de scooter naar Nacpan beach.

Lots of Love xxx

• 19 Januari 2017 - 20:51

Vera:

Hoi allemaal. Wat een mooi reisverslag. Ben erg benieuwd naar de foto's en zeker naar die mooie foto van Brian.
    Een massage toe maar. Jullie genieten echt. Liefs Vera

Tags: #papayabeach