Tagaytay - Reisverslag uit Talisay, Filipijnen van Elyse Gonzales - WaarBenJij.nu Tagaytay - Reisverslag uit Talisay, Filipijnen van Elyse Gonzales - WaarBenJij.nu

Tagaytay

Door: Elyse

Blijf op de hoogte en volg Elyse

25 Januari 2017 | Filipijnen, Talisay

Goodmorning!

Het is nu 6.30 uur en we maken ons klaar om naar Tagaytay te gaan. De reden dat we zo vroeg vertrekken is omdat er een codering geldt op het verkeer in manila. Voorbeeld: je kenteken eindigt met een 6 dan mag je op woensdag niet in het centrum rijden met je auto tussen 7.00 - 20.00 uur.

We zijn voor 7venen manila uit en zoeken naar een restaurant waar we wat kunnen ontbijten. Maar omdat het zo vroeg is zijn de meeste restaurantjes nog dicht. We vinden een Starbucks die al open is en gaan daar naar binnen, drinken een koffie/thee en eten iets en gaan weer verder opweg naar Tagaytay.

Rond 10.30 uur komen we aan op de plek van bestemming en worden we vriendelijk ontvangen door een (kennis)tante van Brian. Ze belt gelijk een mannetje op om ons met de boot naar de vulkaan Taal te brengen.
Ze geeft aan dat als we terug komen de lunch klaar zal staan. Goed vooruitzicht!

Na een boodrit van 25 minuten komen we aan op t eiland. Een oudere dame helpt mij van de boot, wat een pit heeft zij nog voor haar leeftijd.
We worden begeleid naar de paarden die ons naar de krater van de vulkaan zullen  brengen.
Het zijn geen grote paarden en ik begin  het toch een beetje zielig te vinden voor deze paardjes dat ze ons de hele weg naar boven moeten rijden. Toch stap ik op want lopen is niet echt een optie...

Het uitzicht onderweg is super mooi en het paardje dat mij naar boven brengt doet t goed! Nikki, Brian en ik rijden samen naar boven, John is al een stuk verder vooruit en we zijn hem uit t zicht verloren.
De begeleider die mee is verteld mij dat de paardjes 2 tot 3 keer per week heen en weer gaan en verder los staan in de wijde waar ze kunnen grazen en drinken. Het doet me goed om te weten dat ze goed voor deze paardjes zorgen.

Eenmaal boven aangekomen zien we de prachtige krater van deze vulkaan met een mooie uitzicht op te meer. We maken zoals gewoonlijk heel veel foto's  en slaan een een golfballetje de krater in. Hoe verzinnen ze het!

We rijden met het paardje terug naar beneden en gaan met de boot terug naar t vaste land. En zoals gezegd staat t eten voor ons klaar. Een gebakken visje, kip, salade en rijst. We genieten van onze lunch en het mooie uitzicht over t meer.

Junior, Carla en Julia zijn ondertussen ook aangekomen en we kletsen nog wat voordat we naar een plekje gaan met mooi uitzicht van bovenaf om wat te drinken. De tijd vliegt voorbij en het is al donker.

We gaan naar een restaurant hier bovenaan de heuvel waar Junior en Carla al bekend mee zijn. We bestellen kipsaté, runder bouillon, groente in Filipijnse saté saus en rijst. Heeeeeerlijk!! Voldaan gaan we terug naar t appartement.

Morgen is een chill dagje. De jongen willen naar de kapper en Nikki en ik besluiten om dan een mani/pedicure te gaan doen. Kijk er nu al naar uit.

Lots of Love xxx

Tags: #taalvulcano