Honda-Bay - Reisverslag uit Puerto Princesa City, Filipijnen van Elyse Gonzales - WaarBenJij.nu Honda-Bay - Reisverslag uit Puerto Princesa City, Filipijnen van Elyse Gonzales - WaarBenJij.nu

Honda-Bay

Door: Elyse

Blijf op de hoogte en volg Elyse

15 Januari 2017 | Filipijnen, Puerto Princesa City

Daar zijn we weer... vandaag twee verslagen omdat we gisteren te moe waren na een lange dag om nog een proper verslag te kunnen schrijven.

Zaterdag zijn we met z'n zessen naar Honda Bay geweest, Nikki, Brian, Cha, Broxie, John en ik. Cha en Broxie waren degene die deze dag voor ons hadden voorbereid.
'S ochtends rond 7.30 uur werden we opgehaald door een prive jeepney (een soort van open jeep).
Na een stukje rijden kwamen we aan bij de haven van Honda Bay, ook hier was er een prive boot voor ons geregeld zodat we zelf alles konden inplannen, heel fijn en echt een aanrader!
Nadat al t nodige papierwerk ingevuld was gingen we met de boot richting het eerste eiland, starfish island.

Op het eiland zelf kan je lekker relaxen maar waar t vooral om gaat zijn de zeesterren. Binnen een omlijnd stukje zee zou je zeesterren kunnen zien, vasthouden en selfies mee kunnen maken maar doordat het totale gebied vol zit met mensen valt er weinig te ontdekken...
Opweg richting de boot ontdekt Brian dat er rondom onze boot tientalle zeesterren liggen. 'T was dus toch geen tegenvaller!

Na een paar mooie foto's te hebben genomen gaan we door naar t volgende onderdeel, een stukje riff waar je kan snorkelen.
We zwemmen een rondje om t riff maar doordat het water nogal troebel is valt er helaas niet zoveel te zien. We maken ons rondje af en vertrekken naar t volgende eiland Cowrie. Hier aangekomen is het t wel het mooiste eiland van alle waar we deze dag geweest zijn, hier genieten we ook van onze lunch die bestaat uit heerlijke filipijnse gerechten.

Na de lunch genoten we van een fresh cocojuice en lieten we ons 1 uur lang masseren, wat heerlijk en relaxed voelde we ons. Daarna hebben we nog gezwommen in de zee en hebben we op een platform vissen gevoerd, super leuk!

Het werd tijd om met de boot terug te gaan naar het vaste land en heerlijk na te genieten van deze mooie dag.
Ondertussen hadden John en Brian contact gehad met kennissen uit Nederland Lea en Stefan. Rond het avondeten hadden wij met ze afgesproken en hebben we lekker een hapje gegeten bij een vietnamees restaurant en zijn vervolgens naar Aztek gegaan een bar om de hoek bij ons hotel.

Na een gezellige avond belanden we rond 1 uur in ons bed en moesten we er weer vroeg uit vanmorgen... Maarja we hebben vakantie dus genieten we!

Lots of Love xxx

Tags: #hondabay